Uncategorized

Drzemka – plusy jej stosowania i jej rodzaje

Posted by admin

Cześć!

Ja jestem Szymon i witam cię na kanale szkola wygrywania. Popraw jakość życia w dzisiejszym odcinku dowiesz się co to jest Power nap. Jak ją stosować i jakie są jej plusy. Zapraszam do oglądania.

Ludzie przeważnie wpadają w dwa obozy. Obóz ludzi którzy regularnie używają drzemek w swoim życiu i ludzie którzy nie używają ich wcale. Drzemki mają masę plusów dla nas i naszego ciała jednak są bardzo mocno stygmatyzowane przez społeczeństwo. Często słyszę że ludzie co regularnie ucinają sobie drzemkę to lenie albo że drzemka to jest dobra dla dzieci a nie dla ludzi. Ja odpowiem na te zarzuty argumentem ludzkim. Albert Einstein, Winston Churchill, John F Kennedy, Leonardo da Vinci. Wszyscy ci ludzie byli regularnymi drzemkowiczami. Dobra jak już mamy krytykę za sobą to przejdźmy do tematu filmu

1. Plusy stosowania drzemek.

Nie będę tutaj rozwlekać filmu. Stosowanie drzemek:

  • Zwiększa efektywność pracy mózgu(drzemki łagodzą deficyt snu, poprawiają pamięć werbalną, zwiększają jakość uczenia percepcyjnego, matematyki, rozumowania i czasu reakcji.
  • Redukcja stresu, zmęczenia, pomagają utrzymać dobry nastrój
  • Powiększają poziom energii

2. Drzemka i kawa

Mówi się że po co mi drzemka jak mogę wypić kawę. Kawa też pobudza i redukuje zmęczenie. Jednak drzemka ma jedną przewagę. Drzemka sprawia że nasza zdolność przyswajania wiedzy wzrasta a kawa niestety nie jest w stanie tego nam zapewnić. Jednak nie chcę stygmatyzować tutaj kawy(wiadomo jestem nałogowym pijakiem kawy). Najlepszym stosowaniem jest wypicie kawy i zrobienie drzemki.

Tak. Wypijasz kawę i idziesz na 30min drzemkę. Okazuje się że takie połączenie sprawia że mamy jeszcze więcej energii. A dlaczego tak jest? Bo po wypiciu kawy nasze ciało musi kofeinę przyswoić a w czasie przyswajania kofeiny my się regenerujemy drzemiąc. Gdy wstajemy z łóżka mamy podwójny boost energii. Proste.

3. Badania naukowe

Dobra. A teraz zapytasz skąd to wszystko wiem. No wiem bo są publikowane badania naukowe. I np. Było badanie gdzie wzięto dwie grupy. Grupę która była kofeinowa i grupę która była drzemkowa.

No i podsumowanie badania

Popołudniowe drzemki poprawiły swobodną pamięć przypominania w porównaniu z grupą kofeinową zarówno po 20 minutach, jak i po siedmiu godzinach, jednocześnie powodując lepszą naukę zadań fizycznych niż kofeina.

Kolejne badanie przeprowadziła NASA. Badanie przeprowadzono na 747 pilotach gdzie porównywano pilotów którzy regularnie ucinają sobie drzemki i tych tego nie robią.

No i podsumowanie badania jest takie:

Drzemkowcy wykazali poprawę wydajności czujności z 16% w medianie czasu reakcji do 34% w przypadku opóźnień.

Teraz badania bardziej nieprawdopodobne.

Drzemkowcy którzy ucinali sobie drzemkę co najmniej 3 razy w tygodniu mają o 37% mniejsze szanse na choroby układu krążenia.

Kolejne badania mówią nawet o tym że drzemki ułatwiają utrzymanie wagi i sprawiają że nie chce nam się aż tak bardzo podjadać w ciągu dnia.

4. Jak dobrze wykonać taką drzemkę?

Teraz kilka rekomendacji do tego jak dobrze wykonać drzemkę.

  1. Postaraj się jak najszybciej zasnąć. Odrzuć wszelkie rozpraszacze, które uniemożliwiają szybkie zaśnięcie.
  2. Utrzymuj telefon w trybie cichym, aby uniknąć zakłóceń spowodowanych połączeniami telefonicznymi lub wiadomościami.
  3. Dobrym pomysłem jest, aby drzemka była krótka i szybka, aby uniknąć oszołomienia po przebudzeniu. Rozważ ustawienie alarmu na czas od 15 do 30 minut.
  4. Przygaś światła w pokoju, w którym zdecydujesz się na drzemkę. Światło w oczach utrudnia szybkie zasypianie. Rozważ użycie maski na oczy, aby odciąć światło.
  5. Odetnij hałas otoczenia na spokojną drzemkę. Rozważ noszenie słuchawek redukujących hałas lub podłącz słuchawki.
  6. Zwykle podczas szybkiej drzemki temperatura ciała spada. Miej pod ręką koc lub prześcieradło, aby się ogrzać.
  7. Jeśli drzemiesz w swoim biurze, rozważ użycie znaku na drzwiach w stylu „Nie przeszkadzać”, aby poinformować współpracowników, że śpisz.
  8. Po drzemce Wstań i szybko wróć do tego, co robiłeś.
  9. Bądź zgodny z harmonogramem drzemek. Oznacza to, że należy wybrać tę samą porę dnia na drzemkę – idealna pora na drzemkę trwa zwykle między 13:00 a 15:00.

I to by było na tyle jeśli chodzi o ten film. Standardowo..

Odebrałeś już prezent?

Zapisz się na moją listę mailową i odbierz ebooka "3 sposoby na lenistwo"

Uzupełnienie powyższego pola stanowi zgodę na otrzymywanie od Szkoły wygrywania newslettera zawierającego treści marketingowe. Zgodę można wycofać w każdym czasie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.