youtube

Jak szybko zasnąć – 20 sposobów

jak szybko zasnąć
Posted by admin

Cześć ja jestem Szymon i witam Cię na kanale szkolawygrywania. Popraw jakość życia. W tym wideo dowiesz się jak szybko zasnąć. A w jaki sposób? Poznasz 20 lifehacków pomagających w zasypianiu. Zapraszam do lektury.

Jak szybko zasnąć – sposoby

1. Wyłącz niebieskie światło na 2 godziny przed snem

Każdy rodzaj jasnego światła utrudni produkcję hormonu snu – melatoniny. Ale niebieskie światło czyli takie, które otacza nas na zewnątrz w ciągu dnia i które jest emitowane przez urządzenia takie jak telefon, ekran komputera i tablet najbardziej hamuje produkcję melatoniny. Dlatego warto zadbać o blokowanie niebieskiego światła. W jaki sposób:

  • Wyłącz wszystkie ekrany na 2 godziny przed snem
  • zainstaluj aplikacje które wyłączą niebieskie światło na 2 godziny przed snem(np. f.lux)
  • kup okulary blokujące niebieskie światło.

2. Wyłącz social media na dwie godziny przed snem

Badania pokazują że social media mają negatywny wpływ na sen. Głównie dlatego że napatrzymy się na idealne obrazki z idealnymi ludźmi i czujemy się źle ze sobą. A czucie się źle ze sobą(nawet podświadomie) nie jest odpowiedzią na pytanie jak szybko zasnąć i przez to mamy problemy z zasypianiem.

3. Kołysaj się do snu

Wszyscy wiemy że dzieci lepiej zasypiają jak się je kołysze do snu. Mało kto o tym wie ale w przypadku dorosłych kołysanie działa podobnie. Jeśli masz możliwość przetestować kołyszące się łóżko to polecam. Może być game changerem.

4. Umyj ręce przed snem

Umyj ręce i nie wycieraj ich w 100%. Ciało przed zaśnięciem obniża swoją temperaturę. Wszystkie części ciała które nie mają włosów są najlepsze w oddawaniu ciepła z organizmu. Dłonie są w tym najlepsze. Dlatego jak umyjesz dłonie i nie do końca je wytrzesz to ułatwisz swojemu ciału oddawanie ciepła do otoczenia. A szybkie obniżenie temperatury ciała jest odpowiedzią na pytanie jak szybko zasnąć.

5. Pozmywaj naczynia przed snem

Ludzie którzy nie mają problemów ze snem mają jedną wspólną rzecz. Na dwie godziny przed snem za dużo nie myślą. Dlatego najlepiej przed snem jest porobić rzeczy które nie wymagają myślenia. Jak np. sprzątanie w domu czy zmywanie naczyń.

6. Nie kłóć się z bliskimi przed snem

Niby banalna rada ale mega ważna. Nie chodź spać w złych relacjach z najbliższymi. Jak szybko zasnąć to tylko ze spokojną głową.

7. Poczytaj książkę przed snem

Czytanie książek rozrywkowych jest największym odstresowywaczem. Czytanie nie ma niebieskiego światła. Czytając nie musisz myśleć koncepcyjnie. Czytaj godzinę przed snem.

8. Ustaw alarm na zasypianie

Jedną z ważniejszych rzeczy przy zasypianiu jest spanie w regularnych porach. Dlatego jeśli chcesz mieć dobry sen to po przebudzeniu ustaw sobie alarm na godzinę zasypiania. Taki alarm będzie ci przypominać o tym żeby regularnie spać.

9. Staraj się nie spać w łóżku

Technika wbrew logice. Autorem jest prawdopodobnie Victor Frankl. Zdjęcie z siebie presji zaśnięcia sprawia że o wiele łatwiej i szybciej zasypiasz.

10. Pisz na kartce każdą myśl

Połóż na szafce nocnej kartkę i długopis i zapisuj każde zadanie którego zapomniałeś wykonać. Wtedy zamiast o tym myśleć przed snem masz to zapisane na kartce.

11. Zrób w sypialni kompletną ciemnię

Pełne zaciemnienie(i wywietrzenie) sypialni sprawia że o wiele łatwiej jest zasnąć.

12 . Używaj kocy obciążeniowych

Badania udowodniły że koce obciążeniowe ułatwiają i poprawiają zasypianie. Dlatego warto jest im dać szansę. Koc powinien ważyć 10% twojej wagi ciała.

13. Kawa, energetyki tylko do 12:00

Nie przyjmuj kofeiny po godzinie 12:00 w dzień. Kofeina pobudza i utrudnia zasypianie. Przyjmuj ją rano. Do wieczora spokojnie ona zdąży przestać działać.

14. Jedzenie 2 godziny przed snem

Nie jedz na noc. Nawet jeśli po zjedzeniu cukru zaczyna cię przymulać i chce ci się spać. Jak się najesz na noc to organizm zamiast odpoczywać będzie trawił przyjęty posiłek. Przez to wstaniesz rano mniej wypoczęty niż powinieneś.

15. Staraj się być bezruchu

Jak już leżysz w łóżku to znajdź jedną nieinwazyjną pozycję i się jej trzymaj. Staraj się być w bezruchu. Jak się przekładasz z boku na bok co chwila to niestety będziesz miał problem z zaśnięciem.

16. Stosuj suplementy typu melatonina czy sleep well

Suplementy typu melatonina czy sleep well naprawdę pomagają. Nie wiadomo dlaczego ale pomagają. Więc jeśli masz problemy z regularnym zasypianiem to warto jest godzinę przed snem spróbować tych suplementów.

17. Stwórz dziennik zasypiania

Nie chodzi mi o dziennik snu. Chodzi mi o dziennik zasypiania. Zapisuj sobie o której się położyłeś i jak nie mozesz zasnać to zapisuj o której masz kryzys itd. Z czasem możesz znaleźć schematy które sprawiają że nie śpisz.

18. Specjalnie chodź spać później

To jest wbrew logice ale można specjalnie chodzić spać później aby od razu zasypiać. Przykładowo wstajesz o 6 rano i masz problem z zaśnięciem o 22. Chodzisz spać specjalnie o 1:00 nawet jak chce ci się mocno spać. To sprawia że jak się kładziesz to padasz i śpisz od razu. Po tygodniu zasypiania o 1:00 zwiększasz sobie zakres do 00:45 i kontynuujesz te zwiększanie czasu aż dojdziesz do 22.

19. Nie stresuj się jak się budzisz w nocy. To normalne

Jeśli się budzisz z myślą. O nie.. znowu się obudziłem i martwisz się że nie zaśniesz, to prawdopodobnie nie zaśniesz. To taka samospełniająca się przepowiednia. Nie stresuj się pobudką w nocy. Człowiek śpi w cyklach 90minutowych. Jak się cykl kończy to możesz się obudzić na chwilę aby zaraz wpaść w kolejny cykl snu. Niektórzy nie są świadomi że się budzą a niektórzy są. Jak się obudziłeś to się nie frustruj tylko dalej śpij.

20. Aktywność fizyczna

Warto zaznaczyć że ludzie aktywni fizycznie mają o wiele wyższą jakość snu. Więc jak nic się nie ruszasz to rusz się. Nawet na ten głupi spacer.

Jeśli nie wiesz jak ogarnąć swoje życie to zapraszam gorąco na szkolenie wideo na które możesz się zapisać na

TUTAJ

Dzięki za lekturę i do następnego! Cześć!

Odebrałeś już prezent?

Zapisz się na moją listę mailową i odbierz ebooka "3 sposoby na lenistwo"

Uzupełnienie powyższego pola stanowi zgodę na otrzymywanie od Szkoły wygrywania newslettera zawierającego treści marketingowe. Zgodę można wycofać w każdym czasie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.