youtube

Praktyczne sposoby na to aby psycha nie siadła

Posted by admin

Cześć,

Ja jestem Szymon i witam cię na kanale szkoła wygrywania. Popraw jakość życia. W temacie filmu napisałem słynne stwierdzenie z gier komputerowych online czyli słynne psycha siada. Oznacza to nie mniej nie więcej tylko sytuację gdzie nic nie wychodzi w grze i zaczyna cię to dołować i przez to nie wychodzi ci jeszcze bardziej i wpadasz w spiralę dołowania.

Prosty mechanizm z psychologii który pojawia się także w normalnym życiu w każdym projekcie nie tylko w grach komputerowych. Dlatego dzisiaj pokażę ci proste porady które zadbają o to żeby psycha nie siadała tak często(bo już na samym wstępie powiem że nie ma złotego środka który sprawi że psycha nie będzie siadać, psycha zawsze siada).

Zapraszam do oglądania

1. Czytaj i słuchaj pozytywnego materiału jak najwięcej jak się da

O co tu chodzi? Chodzi o to żebyś nie pakował do siebie negatywnych myśli. Tak jak ja zawsze wspominam, nie ma dowodów na to że pozytywne myślenie działa ale są jasne dowody na to że negatywne myślenie i dołowanie się działa.

Dlatego zawsze ale to powtarzam zawsze odcinaj myślenie w sposób negatywny i odcinaj negatywne sygnały ze świata. Ktoś cię krytykuje to podejdź do tego w sposób analityczny. Analizuj co ta osoba powiedziała i zwróć uwagę czy możesz coś poprawić. Jeśli dana osoba pisze ci tylko coś w stylu „Ale jesteś do dupy” to olej taką myśl i idź dalej. Zastąp tą negatywność pozytywną myślą.

Bardzo często jest tu podawany przykład najlepszych sportowców gdzie np. piłkarze schodzą po pierwszej połowie przegrywając 5-0 to przeciętni piłkarze powiedzą „Dobra to już po meczu, trzeba zminimalizować straty” a najlepsi piłkarze powiedzą „Dobra, czas na największy powrót do meczu w historii”. Każdy z nas pamięta dudek dance z ligi mistrzów. A mało kto pamięta o tym że drużyna dudka przegrywała w tym meczu 3-0 i zdołała wrócić do wyniku 3-3 i ostatecznie wygrać w karnych.

Dodatkowo pamiętaj tutaj o tym że warto zadbać o pozytywne afirmacje. Pamiętaj o tym. O afirmacjach nie będę się tutaj rozwodzić. Mówiłem o nich w wideo „Jak mieć ciekawą osobowość” i tam bardzo serdecznie zapraszam bo jest fajnie wyjaśnione jak i gdzie stosować afirmacje.

2. Zadbaj o kondycję fizyczną

Kolejna bardzo ważna rzecz to dbanie o nasze zdrowie fizyczne. Zawsze jest takie błędne przekonanie że posiadanie dobrej i silnej głowy nie jest powiązane ze sprawnością fizyczną. Każdy z nas zapomina o tym że nasze ciało to jest system naczyń połączonych i dobra kondycja fizyczna ma wpływ na kondycję psychiczną i na odwrót.

Dlatego zadbaj o swoje zdrowie fizyczne. Nie musi to być od razu skok na głęboką wodę i zmiana o 180 stopni w kierunku fit ascety. Możesz zacząć małymi krokami np. wyjdź z domu i przebiegnij się przez te głupie 15 minut.

Często zdarza się tak że jak dana osoba schudnie np. 20kg to jej podejście do życia zmienia się diametralnie i taka osoba staje się osobą tak pozytywną że właściwie nie daje się jej poznać po tym jak się zmieniła. Najprostsze jest to że osoba taka ma o wiele więcej energii bo nie musi dźwigać na plecach 20kg swojego ciała i nie męczy jej podstawowa czynność jak np. chodzenie po schodach.

3. Zadbaj o spokój przed snem(2 godziny przed)

Najgorsze myśli zawsze mamy przed snem. Nie wiem dlaczego tak jest ale nasz mózg jest tak skonstruowany że ciągle zapycha nam głowę myślami. Ciężko jest nie myśleć o czymkolwiek. Pomaga w tym medytacja(o czym później) ale u każdego z nas pojawia się ten moment gdzie nie chcemy już myśleć o czymkolwiek tylko iść spać. W takim momencie potrzebujemy spokoju a go nie mamy. Dlatego warto jest dbać o to żeby mieć dobry sen.

A jak to zrobić? Standardowo. Przed snem nie jemy i przygotowujemy się do spania.

Dwie godziny przed snem zacznij się relaksować może to być jakaś lekka zabawa albo relaksująca kąpiel, cokolwiek co sprawia że się relaksujesz. Godzinę przed snem wyłączasz wszystkie ekrany albo przynajmniej wyłącz niebieskie światło w ekranach. Jest to udowodnione naukowo że niebieskie światło z ekranów sprawia ze nie możemy spać. Dlatego je wyłącz. A przed samym pójściem spać czyli tak do pół godziny przed położeniem wywietrz sypialnię, zadbaj o to żeby było w niej ciemno(jakieś zasłonki się sprawdzają) i zacznij zwalniać z życiem np. poczytaj książkę czy posłuchaj relaksującej muzyki.

Takie przygotowanie sprawia że mamy super sen. Dodatkowo dla ambitnych i opornych można raz na jakiś czas suplementować się melatoniną czy sleep well.

4. Zrób sobie urlop (podróżuj)

Bardzo ważna sprawa. My jako ludzie potrzebujemy urlopów. Przez urlop rozumiem wyjazd raz na jakiś czas. Dlatego w pandemii tak ludzie cierpią ponieważ nigdzie nie jeżdżą.

Nie mówię tutaj o wyjazdach od razu na tydzień. Nawet na weekend warto gdzieś wyskoczyć. Pojechać coś w kraju zobaczyć albo polecieć gdzieś tanimi liniami. Warto raz na jakiś czas zobaczyć coś innego.

Pozwala to nam na nabranie perspektywy do całego świata. Zmieniajmy otoczenie jak najczęściej się da.

Ja przykładowo bardzo lubiłem pojechać sobie gdzieś rowerem w obrębie 50km od domu np. nad jakieś jeziorko czy do jakiegoś lasu i sobie pokontemplować.

Kiedyś jak byłem bardziej hardcorowy to brałem ze sobą namiot, teraz już nie mam takich pomysłów(ale to nie oznacza że ty masz tak nie zrobić). Teraz np. lubię pojechać na ryby i posiedzieć nad wodą. W wędkarstwie amatorskim takim jakie ja prowadzę to nie łowi się żadnych ryb. Jadę nad wodę zarzucam wędki i czekam. Czekam z 20-30 minut, zmieniam przynęty i znowu czekam. Kilka godzin czekania i może jakaś ryba się skusi(ale przeważnie się nie kusi).

Cała sprawa polegała na tym żeby pospędzać czas sam ze sobą w odosobnieniu w innym miejscu niż w tym w którym obecnie przebywasz. Pozwala to na nabranie perspektywy i odkrycie nowych pomysłów.

Już dawno odkryto tą metodę w sporcie i zawsze sporty są sezonowe. Gramy jakiś czas a potem jest dłuższa przerwa aby zregenerować siły. Siły fizyczne a co najważniejsze siły psychiczne.

5. Redukuj stres

Dałem to jako osobny punkt choć często może być tak że samo robienie sobie urlopów stres bardzo mocno redukuje. Jednak tutaj mam na myśli inne tematy. W redukcji stresu potrzebujemy mieć jedną z kilku rzeczy:

  • Częsty stan flow
  • Medytacja
  • Hipnoza

Hipnoza jest najbardziej hardcorowa ale działa. Jednak ja tutaj nie będę się w to zagłębiać bo nie jestem w tym specjalistą(ale może się to zmieni, kto wie).

Stan flow to stan mentalny, charakteryzujący się poczuciem zupełnego zanurzenia w działaniu i całkowitej koncentracji na nim, dzięki czemu staje się ono satysfakcjonujące i przyjemne. Być może przytrafiła Ci się sytuacja, straciłeś poczucie czasu i byłeś w całkowitym „transie” podczas pracy.

To jest właśnie stan flow. Sprawia on że nie myślisz o niczym tylko o pracy. I to jest super bo oczyszczasz swój mózg i nie masz wtedy stresu. A jeszcze lepszym stanem jest stan gdzie wszystkie myśli wyrzucasz z siebie i skupiasz się na tym że jesteś w danym momencie tutaj.

Tym stanem jest medytacja. Nie mówię tu o przytulaniu drzew. Mówię o najprostszej medytacji jaka może być. Może być z mantrą lub bez mantry nie ma to znaczenia. Chodzi o wyłączenie mózgu i redukcję stresu a to nam to daje.

6. Nie bądź sam

Kolejny punkt dotyczy tego żebyś nie był sam. Choć bycie samemu ze sobą i nauczenie bycia samemu ze sobą jest bardzo ważne i kluczowe wręcz w staniu się fajną osobą to nie chodzi o to żeby od wszystkich ludzi się odsuwać i zostać pustelnikiem.

Spotykaj się z ludźmi, socjalizuj się. Rozmowy z ludźmi potrafią być fascynujące i podczas rozmowy z nimi też zapominasz o troskach dnia codziennego. A nawet te imprezy czy jakaś wspólna aktywność jest wspaniałą sprawą gdzie zapominasz o wszystkim.

Wspaniała sprawa która pomaga gdy psycha siada ale też pomaga gdy nie siada 😉

7. Wywal nałogi

Nie ma niczego gorszego niż moment gdy siada ci psychika a ty przy okazji chcesz zapalić a papierosów w domu nie ma. Jakiekolwiek uzależnienie jest tragiczne dla nas w skutkach i nie ma co tu za dużo nad tym się rozwodzić.

Tutaj trochę prywaty.. Udało mi się odejść od papierosów i ograniczyć alkohol do 1-2 razy do roku. Niestety dalej jestem uzależniony od kawy. Dzień bez kawy u mnie jest dniem straconym. U mnie w domu musi być ekspres do kawy albo przynajmniej dripper lub kawiarka.

Nie uważam kawy za takie super uzależnienie więc nie walczę z tym aż tak bardzo, ale jednak. Kawa jest.

Podsumowując

Nałogi zżerają psychikę. Zadbaj o to żeby ich nie mieć. Nie interesuje mnie jak to zrobisz. Możesz iść do hipnotyzera, możesz kupować jakieś desmoxany od palenia, iść na AA czy inne tego typu ale masz pozbyć się nałogu.

8. Bądź osobą skupioną na przyszłości nie na przeszłości

Prosta sprawa a jednak bardzo ważna. W programie how the best get better dan sullivan porusza wiele rzeczy które odróżnia ludzi którzy sporo osiągają od ludzi którzy nie osiągają nic. A jedną z nich jest nastawianie na przyszłość vs nastawienie na przeszłość.

Osoba nastawiona na przyszłość to osoba która ma różne plany, cele i zadania które chce zrobić w przyszłości. Osoba która jest nastawiona na przeszłość to osoba która uważa że w przeszłości było lepiej i nie ma żadnych oczekiwań co do przyszłości.

Osoba nastawiona na przeszłość uważa że już nic lepszego jej nie spotka w życiu i wszystkie najlepsze czasy ma już za sobą. Osoba nastawiona na przyszłość uważa że to co dobre to jeszcze przed nim.

Bądź osobą nastawioną na przyszłość.

I to by było na tyle jeśli chodzi o ten film. Standardowo zapraszam…

Odebrałeś już prezent?

Zapisz się na moją listę mailową i odbierz ebooka "3 sposoby na lenistwo"

Uzupełnienie powyższego pola stanowi zgodę na otrzymywanie od Szkoły wygrywania newslettera zawierającego treści marketingowe. Zgodę można wycofać w każdym czasie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.